X
تبلیغات
.:: ایران پرستار ::. EUFfskItOKqbE6gtsboLygyJKYU

وبلاگ شخصی علی رمضانی ، دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ، ورودی 89

 
 
|


... پرستاران ، سپید پوشانی  كه  در مكتب  عــشـــــق  به بیماران  زندگی  می‌بخشند ...





گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد پرستاران

- شما پرستاران عزیز حقیقتاً فرشتگان رحمت براى افراد بیمار و بیماردار جامعه محسوب مىشوید.

- روز پرستار را که مصادف با روز ولادت بانوى فداکار تاریخ اسلام، زینب کبرى، است تبریک عرض مى‌کنیم. آن بزرگوار هم مثل شما دشوارترین کار را در صحنه عاشورا بر عهده داشت؛ یعنى پرستارى از کودکان، درماندگان، زنان و بى پناهان.

- باید فهم عمومى جامعه و فرهنگ عام مردم ما این مطلب را به درستى درک کند که براى حفظ سلامتى در جامعه، اهمیت پرستارى در طراز اول قرار دارد؛ یعنى اگر بهترین پزشکان و جراحان کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستارى نشود، به طور غالب، کار آن پزشک یا جراحِ عالیقدر بى‌فایده خواهد بود. نقش پرستارى و بیماردارى در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، معادل است با نقش یک پزشک ماهر. بسیارى از این نکته غفلت دارند؛ لذا آن وزن و ارزشى که باید براى پرستار در نظر گرفته شود، از ذهن آنها مغفول مىماند و به آن توجه نمىکنند.

- پرستارى یکى از سخت‌ترین کارها از لحاظ فشار روحى و جسمى براى پرستار است. نشستن پهلوى بیمار، معاشر بودن دائمى با بیمار، شکوه‌ى بیمار را شنیدن، با او به مهربانى رفتار کردن، به او لبخند زدن، او را با عمل، رفتار و پذیرایى خود از رنج‌هاى فراوان دوران بیمارى رهاندن، تحملِ پولادین لازم دارد.



برای خواندن ادامه این پست به ادامه مطلب رجوع کنید




:: شما در حال مشاهده این مطلب هستید: مطلب صفحه اول
:: برچسب‌ها: علی رمضانی, رمضانی, پرستاری, پرستاری قوچان, 89
نویسنده : علی رمضانی
تاریخ : یکشنبه 21 خرداد1391
زمان : 22:52
حساسیت های فصلی (بهار)
|


بهار همراه با حساسیت آمد

حساسیت بهاری

عطسه‌های پی‌درپی، خارش پوست و گلو،‌ آبریزش چشم و بینی همه از علائم آلرژی و حساسیت‌هایی است كه بسیاری از افراد در فصل بهار به آن دچار می‌شوند.

بیماری "تب یونجه" به دلیل این كه هنگام گرده افشانی گیاهان در فصل بهار و تابستان بروز می‌كند، رینیت آلرژی فصلی نیز نامیده می‌شود.

این عارضه زمانی بروز می‌كند كه یك ماده حساسیت زا باعث تحریك و التهاب جدار ظریف و حساس داخل چشم‌ها و بینی می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد 16 درصد از افراد به تب یونجه دچار می‌شوند كه از این تعداد 8  درصد علائم طولانی، 6 درصد علائم فصلی طولانی و 2 درصد تنها علائم فصلی دارند.

گفته می‌شود شیوع این بیماری‌ همانند آسم و اگزما رو به افزایش است و زمینه‌ای ارثی دارد كه براثر ورود گرده گیاهان به چشم‌ها و مجاری تنفسی بروز می‌كند.

درختان حساسیت زا

برخی از گیاهان و درختان در فصل بهار باعث می‌شوند كه فرد به محض برخورد با‌ آنها دچار حساسیت شوند. درختان توس، زبان گنجشك، بلوط و چنار و نیز علف‌های دم روباهی، چمن و چاودار از این دسته‌اند.

بروز بیماری

این بیماری در خانواده‌هایی كه مستعد حساسیت هستند (یعنی حساسیت در آنها شایع است و زمینه ژنتیکی دارند) بروز می‌كند و معمولا در اوایل دوران نوجوانی آغاز و در 20 سالگی به اوج خود می‌رسد.

علائم حساسیت

مهم‌ترین علائم حساسیت شامل عطسه مكرر، آبریزش شدید از بینی، خارش یا آبریزش از چشم‌ها، از دست دادن قدرت تمركز حواس و احساس ناراحتی عمومی است.

اسپری بینی

تسکین حساسیت

قرص‌های آنتی‌هیستامین به تسكین آبریزش بینی، عطسه، خارش گلو و خارش چشم‌ها كمك می‌كند.

همچنین افشانه‌های بینی ضدالتهابی و قطره‌های بینی، التهاب داخل بینی را كاهش می‌دهند. ولی چنانچه با وجود مصرف دارو علائم بیماری برطرف نشد، ایمنی درمانی گرده گیاهان می‌تواند موثر باشد. دراین روش طی یك دوره سه ساله، مقادیر اندكی از گرده گیاه به فرد تزریق می‌شود تا با ایجاد تحمل ایمنی، آلرژی درمان شود.




پیشگیری از بروز حساسیت


این كه چه باید كرد تا از بروز حساسیت‌های فصلی در امان بود، سوالی است كه برای بسیاری بی‌جواب مانده است كه در ذیل به آن می‌پردازیم:

روی چمن‌هایی كه به تازگی كوتاه شده‌اند، ننشینید.

از رفتن به مزارع یا پارك‌ها به هنگام شب خودداری كنید.

در و پنجره اتاق را در  اواسط صبح و اوایل شب ببندید.

شستشوی بینی با آب نمك یا استعمال وازلین در قسمت داخلی بینی، شدت علائم را كاهش می‌دهد.

برای جلوگیری از ورود گرده گیاهان به چشم‌ها، عینك آفتابی بزنید.



یک متخصص تغذیه گفت : مصرف هویج و اسفناج سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بروز حساسیت‌های فصل بهار پیشگیری می‌کنند.
سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: تقویت سیستم ایمنی بدن موجب کاهش حساسیت و آلرژی‌های ایجاد شده در فصل بهار می‌شود.

وی گفت: در فصل بهار، گرده ‌افشانی درختان و گل‌‌ها موجب بروز حساسیت می‌‌شود که به صورت آبریزش بینی، اختلالات تنفسی به شکل خس‌ خس، کهیر، خارش و اگزمای مخاطی به صورت تورم و التهاب ممکن است، بروز پیدا ‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و موجب کاهش حساسیت‌ها در فصل بهار می‌شود.

مظهری گفت: در برخی افراد به طور عادی با مصرف موادغذایی مانند توت فرنگی، بادام زمینی و شیر حساسیت و خارش‌های پوستی بروز پیدا می‌کند . در فصل بهار این حساسیت‌ها افزایش پیدا می‌کند که باید مراقب باشند و از این مواد در این فصل کمتر استفاده کنند.

وی افزود: هویج، اسفناج و سایر سبزی‌های رنگی حاوی بتاکاروتن و آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بروز حساسیت‌های فصلی جلوگیری می‌کنند.


منابع : تبیان ، جام جم ، زیباشو



:: شما در حال مشاهده این مطلب هستید: حساسیت های فصلی (بهار)
:: برچسب‌ها: حساسیت, بهار, حساسیت فصلی, حساسیت های بهار, آلرژی
نویسنده : علی رمضانی
تاریخ : دوشنبه 25 فروردین1393
زمان : 18:51
چگونه جلوی خرناس را بگیریم ؟
|


اگر از آن دسته افرادی هستید که خروپف می کنند، احتمالاً شما تنها کسی هستید که در خانه به خوبی می‌خوابد! در اینجا راه‌هایی برای درمان خرناس پیشنهاد شده که با رعایت آنها هم شما راحت می شوید، هم خانواده‌تان!

stop-snoring-salemzi

از چیزهایی که خروپف را تشدید می کنند، دوری کنید. مثل قرص‌های خواب‌آور، قهوه و خوردن غذاهای سنگین قبل از خواب.

stop-snoring-salemzi

اگر دارویی مصرف می‌کنید، از پزشک خود درمورد اینکه آیا جایگزین داروی دیگری می‌شوند سوال کنید. شاید همین داروها عامل خروپف باشند.

stop-snoring-salemzi

قرص‌های خواب‌آور و سایر مسکن‌ها باعث سست‌شدن ماهیچه‌های گلو و حنجره شده و مجرای هوا را تنگ می‌کنند که نتیجه آن خر و پف شبانه است.

سعی کنید گرفتگی بینی را برطرف کنید. اگر گرفتگی بینی باعث خرناس شماست، می‌توانید از ضد احتقان یا آنتی‌هیستامین استفاده کنید. در صورتی که سرما خورده‌اید یا آلرژی دارد، مصرف این داروها را محدود کنید. چرا که مصرف طولانی مدت آنها مضر است.

غرغره کردن دهانشویه نعنایی در کاهش مخاط بینی و گلو موثر است. بخصوص اگر سرما خورده باشید یا دچار آلرژی باشید.

stop-snoring-salemzi

به بینی خود چسب بینی بزنید تا مجرا را باز کند. این چسب ها در اکثر داروخانه‌ها وجود دارند. آنها را خریداری کرده، دستور عمل روی بسته را بخوانید و چسب را به بینی خود بزنید.

ورزش‌های مخصوص خروپف انجام دهید. زبان خود را تا جایی که می توانید بیرون بیاورید و بعد رها کنید. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.

سعی کنید زبان خود را به چانه بزنید. نگه دارید و رها کنید. این کار را دوباره تکرار کنید. حداقل برای ۱۰ بار.

stop-snoring-salemzi

تا جایی که می‌توانید دهان را باز کرده و لبخند بزنید. ۱۰ ثانیه حالت را نگه داشته و رها کنید. در طول روز هرچقدر که می توانید این حرکت را تکرار کنید.

stop-snoring-salemzi

با صدای بلند لا لا لا لا بگویید. هر لا را ۳ ثانیه نگه دارید. ۵ بار این کار را تکرار کنید. بعد کا کا کا کا بگویید. بعد از آن ما ما ما ما. این کار باعث تقویت حنجره و گلو شده و جلوی سست شدن را می گیرد.

اگر به پشت می‌خوابید، چندتا بالش زیر سر خود بگذارید تا کمی بالاتر باشید و روی تخت صاف نخوابید.

stop-snoring-salemzi

یا اینکه سر تخت را بلند کنید. برای این کار می‌توانید چند عدد تخته زیر تخت گذاشته یا زیر هر پایه تخت چندتا دفترچه تلفن قدیمی بگذارید. اینگونه می‌توانید سر تخت را بالاتر بیاورید.

stop-snoring-salemzi

به پهلو بخوابید. وقتی که به پشت می خوابید، زبان شما به گلو چسبیده و مانع جریان هوا می‌شود.

stop-snoring-salemzi

یکی از راه‌هایی که می‌توانید خود را مجبور به این کار کنید این است که یک توپ تنیس را به پشت لباس بدوزید تا هر بار که خواستید به پشت برگردید شما را ناراحت کند و مجبور شوید به پهلو بخوابید.

•••

توصیه‌های بالا را جدی بگیرید. رهایی از خرناس‌های شبانه بر اطرافیان شما موثر است، اما تحقیقاتی نیز نشان داده که ریسک بروز بیماری‌های قلبی در افرادی که دچار خرناس‌های شبانه هستند بیش از سایرین است. پس رعایت تکنیک‌های فوق می‌تواند برای خودتان نیز مفید باشد.


منبع : سالم زی



:: شما در حال مشاهده این مطلب هستید: چگونه جلوی خرناس را بگیریم؟
:: برچسب‌ها: جلوگیری از خرناس, خر و پف, خرناس, خرناس شبانه, منتخب سردبیر
نویسنده : علی رمضانی
تاریخ : سه شنبه 14 آبان1392
زمان : 13:27
راه‌هایی برای جلوگیری از بروز برن‌ اوت (Burn Out)
|


آیا تا به حال شده درست در میانه صحبت کردن یا انجام یک کار خاص که نیاز به تمرکز دارد ناگهان متوقف شوید؟ به طوری که حداقل برای چند لحظه هم شده نتوانید صحبت یا کاری که مشغولش بودید را ادامه دهید؟ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که برن‌اوت (Burn Out) شوید. احساسی که نتیجه واکنش مستقیم و سریع مغز به خستگی مفرطی‌ست که به واسطه کار زیاد یا استرس بروز می‌دهد.

ways-avoid-burnout-salemzi-42987298.jpg

برن‌اوت می‌تواند در دراز مدت نتایج نامطلوب بسیاری برای کار یا تجارت شما به بار آورد. برای مثال تصور کنید توقف ناگهانی گفتگوی شغلی با یک مشتری چقدر می‌تواند زیان‌بار باشد.

برای پیشگیری از بروز برن‌اوت و پیشبرد هوشمندانه امور روزانه در زندگی شغلی و حتی خانوادگی توصیه‌های زیر را جدی گرفته و اجرا کنید.

• زمان خود را برای انجام امور تکراری و روزانه مدیریت کنید. به گفته لارا فندرکام متخصص مدیریت زمان، بهتر است برای هر ساعت کاری خود امور را در راستای اهداف تجارت یا پروژه‌ها پیش ببرید. برای مثال برای پاسخگویی بهتر به مشتریان تازه، سعی کنید صندوق پستی خود را هر روز به عدد صفر برسانید تا ایمیل‌های امروز و روزهای آتی تداخل پیدا نکنند. بدین‌ترتیب ذهن‌تان از کارهای انجام نشده در هر روز خالی و آزاد خواهد بود.

• کارها را تا حد ممکن به دیگران محول کنید. اگر کارآموزان، کارمندان و پیمانکاران قابل اعتمادی ندارید که کارهای جانبی را به آنها محول کنید، از همین حالا روند تغییر این وضعیت را پیش برید. شما نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید و بهتر است مدیریت برخی امور را به افراد قابل اطمینان بسپارید.

• زمان مناسب را برای انجام کارها تعیین کنید. قوانینی برای خود و کارهاتان داشته باشید و به آنها پایبند بمانید. برای مثال امری مانند پاسخگویی به ایمیل‌های پنجشنبه را به شنبه موکول کنید و سعی کنید اوقات فراغت آخر هفته را بیشتر با خانواده و دوستان خود سپری کنید. با خود بیاندیشید که اگر وقت‌های استراحت را به پاسخ دادن ایمیل‌های کاری اختصاص دهم، در طول هفته وقتی برای خانواده دارم؟ و سپس تصمیم بگیرید.

• بعضی کارها را رها کنید. مطمئن باشید اگر نتوانید به موقع یک کار کم اهمیت را تا آخر روز تمام کنید، دنیا به آخر نمیرسد. شما باید بین داشتن یک شغل یا تجارت که وقت شما را در تمام روز می‌گیرد و یک شغل رو به رشد و مثبت یکی انتخاب کنید. و توصیه به طور قطع گزینه دوم است.

برگرفته از: Entreperneur

ترجمه از : سالم زی



:: شما در حال مشاهده این مطلب هستید: راه‌هایی برای جلوگیری از بروز برن‌اوت
:: برچسب‌ها: BurnOut, Burn Out, برن اوت, برناوت
نویسنده : علی رمضانی
تاریخ : سه شنبه 14 آبان1392
زمان : 13:25
::
:: حساسیت های فصلی (بهار)
:: چگونه جلوی خرناس را بگیریم ؟
:: راه‌هایی برای جلوگیری از بروز برن‌ اوت (Burn Out)
::
:: اگر همسرتان را دوست دارید این 6 جمله را نگویید
:: این روابط عاشقانه را هر چه زودتر تمام کنید !
:: آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند
:: اگر هـمسرتان تکراری شده این پست رو حتما تا آخر بخونید بـخوانید !
:: نفس بکشید و از لحظه‌لحظۀ زندگی لذت ببرید
:: مغز را برای دیدن نادیده‌ها پرورش دهید
:: دوازده ترفند برای تمیز کردن نقره‌جات
:: لطفا بـــــاز نشر فراموش نشه !
:: سبزیجاتی که باید بخورید
:: سس مایونز خانگی و استفاده‌های غیرخوراکی آن




 

قالب وبلاگ

هاست لينوكس

مرجع راهنمای وبلاگ نویسان

سفارش طراحی اختصاصی قالب وب سايت و قالب وبلاگ

طراحي وب

شارژ ایرانسل

فال حافظ

EUFfskItOKqbE6gtsboLygyJKYU